Koud, nat en brrrr - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu Koud, nat en brrrr - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu

Koud, nat en brrrr

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

28 December 2013 | Vietnam, Hanoi

Dag allemaal!!

Daar zijn we weer, inmiddels ruim 500 euro aan kleding lichter. Hoi An is de stad om kleding op maat te laten maken, dus we zijn onszelf een beetje te buiten gegaan. Sebas heeft een pak, 5 overhemden, een paar schoenen en een winterjas gekocht en ik ben mezelf te buiten gegaan aan vier jurkjes, een broekje, een paar schoenen, twee blazers en een winterjas. Alles is echt super mooi geworden en het ziet er een stuk duurder uit dan het ons heeft gekost, dus wij zijn gelukkig! Voor al deze kleding hebben we de dagen in Hoi An veel fittings gehad. Ze vermaken het steeds totdat het helemaal naar je zin is.
Verder zijn we dus, zoals verteld, verhuisd naar een duurder hotel voor twee nachten. Super relaxt hotel met hele grote ramen, dus we zagen eindelijk eens daglicht in de hotelkamer! Ook hebben we van een heerlijk kerstdiner genoten, waar we echt bij elke ronde weer helemaal blij waren met wat ons geserveerd werd. Een uitschieter voor ons budget, maar het was het zo waard!! Ala cadeautje hebben we elkaar (heel mooi!) een winterjas cadeau gedaan.
Daarnaast hebben we nog een uitstapje naar het postkantoor gemaakt. We wilden al onze kleding naar huis sturen (wat neerkwam op 13 kilo), en per luchtpost (3-4 weken bezorgtijd) zou dat 140 euro kostten. We hebben toch maar voor de (100 euro) goedkopere optie gekozen wat erop neerkomt dat we een maand na thuiskomst nog een cadeautje aan onszelf verwachten!

Tweede kerstdag met de bus naar Hue gegaan. Daar s middags meteen naar het Citadel gegaan, wat de oude binnenstad was, waar vroeger de emperor woonde. Het is al meerdere platgegooid met de oorlogen, dus ze waren nog druk bezig met het herstellen van vergane glorie. S avonds kwamen we in een bar terecht waar iedereen een kerstcadeautje kreeg, dus Sebas heeft een aansteker met lichtje (jaja!) gehad en Ik een XL t-shirt.
De volgende dag vooral door de stad gewandeld. In Hue mijden ze alle grote ketens, dus het heeft veel kleine losse coffee shops (nee, geen wiet te krijgen daar :-)). S avonds hebben we de bus naar Hanoi gepakt, door het verschrikkelijke depressieve weer in Hue. Ze zeiden ons dat het zon 12 uur met de bus zou zijn, maar we waren er pas 19 uur later (de NS is zo slecht nog niet). We zijn vandaag dus een beetje geradbraakt en gebruiken de dag vooral om te oriënteren en door de stad te wandelen.

Betreffende de titel van de blog; hier in het noorden van vietnam is het niet zo warm en in Hue was het niet droog. We wisten dit van tevoren al (het koude, niet het natte) en de regenjassen hadden we toevallig net gekocht, dus we kunnen het aan!

De aankomende week gaan we hopelijk naar Halong Bay. Hoe wat en wanneer weten we nog niet, dus dat horen jullie de volgende keer!

Tot snel,

Liefs

• 28 December 2013 - 13:25

Iris:

Toch ook wel even lekker om niet constant in de hitte te zitten. Qua warmte is het zo wel goed vol te houden voor Sebas denk ik. De kleding is echt super mooi. Die jassen zijn echt prachtig en ik vind vooral ook de schoenen kunstig. Wel spannend of de dertien kilo aan kleding over drie maanden aankomt... ;-p

• 28 December 2013 - 14:46

Shelly:

Even afkoeling. Het is weer leuk om jullie reisverslag te lezen.