Vietnam's hippest heritage town! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu Vietnam's hippest heritage town! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu

Vietnam's hippest heritage town!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

21 December 2013 | Vietnam, Hoi An

Dag allemaal, daar zijn we weer!

Na een dagje rustig aan gedaan te hebben zijn we met de bus naar Nha Trang gegaan. Prima busrit in een vrij nette bus en ietsje te laat aangekomen, waardoor we tenminste op een normaal tijdstip aankwamen. In de bus was er midden in de nacht wel een hele hoop gedoe, omdat er teveel mensen voor het aantal plekken in de bus zaten. Uiteindelijk hebben wat mensen gepropt en er heeft ook iemand in het gangpad geslapen.

De dagen erna hebben we rustig aan gedaan. We hebben 1,5 dag heel goed weer gehad, waardoor we lekker aan het strand hebben kunnen liggen. De zee is super wild, dus echt zwemmen konden we niet. Maar Sebas om zien vallen door een grote golf heeft een zeer hoge entertainmentwaarde :-). Na twee dagen sloeg het weer helaas weer om, waardoor we besloten hebben door te gaan reizen naar Hoi An. Volgens de weerberichten zou het daar ook beter weer zijn, en daar is ook strand.

Met de nachtbus naar Hoi An gegaan, mega hobbelige weg in een niet zo heel erg luxe bus. Ik moest echt klimmen om naar de wc te kunnen. We hebben dus niet zoveel kunnen slapen. Hoi An is een super leuk stadje. Klein, met een oud centrum waar niet met gemotoriseerde voertuigen gereden mag worden. Het is daardoor heel vredig, wat ons wel bevalt na alle drukte van de grote steden. Meteen dag 1 een smak met geld uitgegeven om op maat gemaakte kleding te laten maken. Voor 400 dollar (300 euro) hebben we een pak, drie overhemden, een blazer en twee jurkjes. We zijn erg benieuwd naar het resultaat. Morgen hebben we de eerste fitting. Vermoedelijk gaan we nog wel wat meer op maat laten maken haha.
In een lokaal boekje lazen we iets over een fiets tour voor het goede doel. De gehele opbrengst hiervan zou naar lokale goede doelen gaan. Dit beviel ons wel, dus dat hebben we vandaag gedaan. Op kleine fietsjes zijn we door het platteland gereden hier, heel erg leuk en fijn om een andere kant van het land te zien.

Met kerst zitten we in een chiquer hotel, dus we verlaten de 24e ons cheap-o hotel. Ook gaan we die avond chique uit eten (lees; blue fin tuna, lobster bisque, etc.). Verder hopen we toch zeker een van de kerstdagen in het zonnetje op het strand te kunnen doorbrengen :-)

We willen jullie vanuit hier alvast hele fijne feestdagen toewensen. We zullen aan jullie denken en op jullie toasten. Ook wensen we jullie heel goed weer toe!

• 21 December 2013 - 12:36

Iris:

Het is weer fijn om te lezen dat alles goed met jullie. Jammer dat er geen foto is van omvallende Sebas in woelige zee:-) Wat heerlijk dat jullie met kerst chiquer gaan hotellen en eten. Niet vergeten om met eerste kerstdag met ons te skypen! X

• 21 December 2013 - 13:19

Tinkernel:

Keer op keer geniet ik van je reisverslag Priscilla!
    Ook voor jou en Sebas heel fijne Kerstdagen en een gezond 2014.

Blijf genieten van je 'wereld-reis'!

Hug***
    Tinkernel (Omi)

• 21 December 2013 - 14:37

Shelly :

Voor jullie fijne Kerstdagen in het verre Azië en natuurlijk een goed 2014 toegewenst, geniet van jullie rondreis Xxx, Shelly