Van Laos naar Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu Van Laos naar Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu

Van Laos naar Cambodja

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

06 December 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag allemaal,

We gaan vandaag weer verder in de wondere wereld van onze Azie reis, nadat ik een week geleden voor het laatst een blog heb geschreven.

In de tussentijd zijn we in Vientiane geweest, waar we niet heel lang zijn gebleven. Er was niet super veel te doen, dus we hebben snel een bus geboekt naar de volgende bestemming (Don Det, 4000 islands). We hebben er wel gepoogd (tweemaal, jaja) een pakketje naar huis te sturen, deze pogingen zijn grandioos gefaald. We hebben enkele bezienswaardigheden gezien, Pris is geinterviewd door een Lao'se, en we hebben lekker rondgewandeld door de stad.

De reis naar Don Det nam zo'n 18 uur in beslag, maar ging redelijk zoals gepland (mag ook wel eens). In Pakse moesten we overstappen naar een andere bus, waarbij ik er (toen de bus weg reed) achterkwam dat mijn ipad nog in de (vorige) bus lag. Ik ben nog leuk achter de bus aangerend, maar dat was nogal vruchteloos. We hebben geprobeerd of onze mini bus chauffeur ons naar de parking wilde rijden, maar dit weigerde hij. Toen we bij het toeristenbureau aankwamen waar we moesten wachten op de volgende bus, was er gelukkig ons een tuktuk gevolgd die ons naar de parking heeft gebracht. Eenmaal in de bus gaf mannetje 1 aan dat hij hem niet had, maar na mijn wanhopige blikken besloot mannetje 2 hem (godzijdank) uit zijn tas te halen. Ik heb dus mijn ipad nog! Hoera! Volgende keer toch nog drie keer alles controleren voordat we de bus uit gaan. Dit keer was het een beetje chaotisch de bus uitgaan, omdat ik net van de toilet kwam en er allemaal mensen langs gingen etc. Niet meer laten opjutten is dus de les!

Don Det in de 4000 islands is een super relaxed eiland. Er is heel weinig te doen, behalve chillen en kajakken. Dus wat we vooral hebben gedaan is naar de fantastische zonsondergang kijken en drankjes drinken. We hebben ook, zelfs na het fiasco van vorige keer, een kajak tour geboekt. We werden door enkele thuisblijvers voor gek verklaard, maar dit was goedkoper dan een waterval tour met dolfijnen spotten, dus dan is de keuze snel gemaakt. De tour was echt super leuk, dus we hebben er absoluut geen spijt van. We kregen eerst een ontbijtje waarna we met 30 man op pad zijn gegaan met de kajak. Er was redelijk wat stroming dus het ging vrij makkelijk. We hebben een keertje de verkeerde weg genomen, met ons trouwens nog zeker 5 andere kajaks, waardoor we vast kwamen te zitten in de flooded forest. Dit houdt in dat je dus tussen allemaal takken in zat. We moesten omkeren en tegen de stroming in weer terug naar de goede route. Heel soepeltjes! :-). Na ongeveer een uurtje zijn we naar kleine watervallen gegaan, waarna we weer ongeveer een uurtje hebben gekajakt en de super zeldzame Irriwaddy dolfijnen hebben gezien. Van deze dolfijnen zijn er nog maar zo'n 20 op de wereld, dus echt heel bijzonder. Jammer genoeg zijn ze niet zo extravert als zeedolfijnen, dus we hebben ze alleen op een afstandje gezien. Vervolgens naar de grootste waterval (in volume) van Zuid-Oost Azie gegaan, waarbij een stuk in een grote tuktuk met zo'n 30 man. Dat was op z'n Aziatisch proppen!

Gister zijn we met de bus naar Siem Reap, Cambodja gegaan. Het was echt een verschrikkelijk lange reis met weinig stops en veel hobbels. We hebben het gelukkig overleefd. Gelukkig hebben we als goedmakertje een super goed hotel geboekt, voor een super leuk prijsje, dus dat maakte heel veel goed!

Vandaag hebben we Siem Reap ontdekt, en vanavond gaan we wat drinken met Eva & Ollie, wie we hebben ontmoet in Don Det en waar we een stukje samen mee reizen. Morgen zijn we van plan om naar Angkor Wat te gaan, we zijn heel benieuwd!

Tot de volgende blog!

• 06 December 2013 - 12:49

Iris:

Wat vervelend van je ipad en horrorreis. Gelukkig is alles wel weer goed gekomen. Gezellig dat jullie even met z'n vieren reizen. Waar komen Eva en Ollie vandaan?

• 06 December 2013 - 16:55

Alies:

Hey Pris!

Jullie genieten nog steeds, lees ik! Wat heeeerlijk. Wat een hilarisch verhaal over dat kajakken in de vorige post. Dit keer dus weer maar dan succesvoller? Wat fantastisch, die dolfijnen!

Hier geniet ik ook van allerlei dingen alleen dan wel moeten werken en door de regen en nu zelfs hagel moeten fietsen ;). Dus geniet nog maar even.

X!

• 07 December 2013 - 01:20

Yv Portier :

Hahaha! Ik zie dat gezicht van jouw voor me.
    Met die honde oogjes onweerstaanbaar.
    Valt tegen dat ie je geen 2 I pads heeft gegeven :)
    Volgende keer iets meer je best doen! ;-)
    Liefs!!! X

• 07 December 2013 - 09:28

Anna Maria:

Wauw angkor wat! Lijkt me heel erg mooi. Stiekem ben ik nu wel blij dat we in india die prive chauffeur hadden na alle verschrikkelijke busreizen van jullie;). Met fotos zijn jullie trouwens niet zo happig, ik wil meer! Groet uit amsterdam!