Beautiful Indonesia (geschreven 3-2-14) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu Beautiful Indonesia (geschreven 3-2-14) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu

Beautiful Indonesia (geschreven 3-2-14)

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

04 Februari 2014 | Indonesië, Kuta

Dag allemaal,

Gezien het hier nu ontzettend hard regent, waardoor we ondanks onze paraplu echt zeik en zeiknat zijn geregend, ga ik jullie eens entertainen met een nieuwe blog. Ik geloof ook dat het weer tijd was, dus die bui komt ergens wel van pas :-).

De vorige keer eindigde het verhaaltje in Bandung, dus daar gaat het verhaaltje nu verder...

Er was eens... Een taxi chauffeur die een uur te vroeg was... In Indonesië... Anyways, omdat wij nog lang niet klaar waren hebben we die laten wachten tot we op weg konden naar de vulkaan. Deze was heel bijzonder met een lekkere zwavel lucht, veel (Nederlands sprekende) verkopers, een blauwige vloeistof en een prachtig uitzicht. Daarna zijn we naar de floating market gereden, die volgens mij half dicht was door het laagseizoen. De rust was daarentegen wel heel erg lekker. Vervolgens zijn we naar de hot springs gereden, waar we hebben pootje gebaad. Mn moeder en ik voelde ons een beetje uit de toon gezien er echt alleen maar moslims rondliepen (waarvan een deel van de vrouwen zelfs in niqab) en we dus nogal aangestaard werden met onze westerse kleding. We hebben dus maar niet de badkleding die we eronder aan hadden laten zien. Hoe hoger het bad zat, hoe heter de temperatuur van de baden. Ook heeft mijn moeder visjes aan haar voeten laten knabbelen, wat resulteerde in een hysterische lachbui van vijf minuten voordat ze kon genieten. Uiterst komisch voor mij natuurlijk!

De volgende dag zijn we met de trein naar Yogyakarta gegaan. Deze rit ging weer netjes op tijd en kwam ook te vroeg aan (wat is er toch gebeurd met tempo doeloe? Dit is al voorbeeld twee van tempo hophop). Daar hebben we best wat moeite gehad met het vinden van het hotel, maar gelukkig was het uiteindelijk gelukt.

Woensdag hebben we de ochtend besteedt aan het kiezen en boeken van tours voor de dagen die volgen (geen zorgen, allemaal nog in deze blog), waarna we naar het paleis zijn gelopen. Helaas waren we daar precies te laat, dus we konden niet naar binnen. Gezien het keihard regende, hebben we besloten een taxi te pakken en naar het winkelcentrum te gaan. We hebben wat geshopt, we zijn naar de film geweest en uiteraard naar Starbucks gegaan.

De volgende dag weer vroeg op want we werden opgehaald voor de eerste tour. Deel 1 was een bezoek aan de fameuze borobodur. Dit is een prachtige oude tempel. Sebas en ik werden constant door scholieren aangesproken om hun Engels te oefenen en moesten dan ook met ze op de foto. Als je eens wil weten hoe een superster zich voelt, ga naar Azie! Vervolgens naar prambanan tempel geweest, wat een beetje leek op Angkor in het klein. Ook super mooi dus!

De dag erna waren we wel op tijd bij het paleis om deze te bekijken. Het is echt een oud paleis met vergane glorie. Het was echt super heet en wij waren een beetje lui dus we zijn (weer, ja ik weet het..) naar de bios gegaan. Dit keer naar american Hustler. Gedurende film hoorden we het echt kei en keihard regenen, dus de keuze was zeer goed. Daarna zijn we naar de mall gelopen waar we rustig aan hebben gedaan en hebben 'genoten' van de bijzondere optreden ter ere van Chinees nieuwjaar.

Eergisteren en gisteren stonden helemaal in het teken van de Bromo. Nou ja, eigenlijk meer in het teken van het reizen van en naar de Bromo. De eerste minibus was zo klein dat mijn moeder en ik onze knieën onmogelijk konden bewegen. Daar zaten we uiteindelijk ongeveer 12 uur in. De bus was een beetje lek. Vervolgens propten ze ons ook nog eens in een minibusje voor een ritje van een uur. Daar aangekomen kwamen we, zoals we wel wisten, bij een smerig hotel aan waar we de (korte) nacht zouden slapen. Om 4 uur zijn we opgestaan om helemaal naar boven te lopen. Dit is (met enige moeite) in een uur en een kwartier gelukt. Daar gewacht op de zonsopgang. Alleen, helaas, moest het weer in de weg zitten. Het was zo ontzettend bewolkt dat we de onderkant van de trap niet eens meer zagen en we dus eigenlijk vrij weinig hebben gezien. We konden zelfs vrij weinig van het (naar het schijnt spectaculaire) uitzicht gezien. Toen het begon te regenen hebben we het voor gezien gehouden. De terugweg hebben we drie scooters gehuurd om ons terug te brengen, wat ontzettend leuk was. Vervolgens om 10 uur terug een uurtje naar het toeristenbureau, waar we hebben gevraagd of we de boel konden omboeken. Het was origineel het plan om nog naar de ijen vulkaan te gaan, maar omdat 1. Het weer niet meezat, 2. Iris niet een nog langere trek wilde doen, en 3. Pris een beetje kwakkelde met haar gezondheid, hebben we gevraagd of we direct naar Bali konden. Dit kon gelukkig! Vervolgens hebben we 12 uur lang, in een lekke (echt met hele stralen kwam het op je), vieze (overal kakkerlakken), half kapotte bus gezeten. Maar ook dat hebben we overleefd en midden in de nacht hebben we zelfs een hotel gevonden!

We zitten dus nu in Kuta. Vandaag hebben we het rustig aan gedaan, ons plan een beetje bekeken, en op het strand gezeten. Het strand hier is echt mega vervuild en ook het water zit vol met rotzooi. Overal plastic zakjes en flesjes enzo. Dat doet echt zo af aan hoe prachtig Bali is...
Morgen dus maar eens iets boeken om verder te gaan reizen! We hebben al een paar leuke plaatsjes gekozen met leuke bezigheden dus we gaan ons niet vervelen! Maar goed, geef mij strand en zon en ik ben tevreden hoor :-)

Tot de volgende keer allemaal!

Liefs!

• 05 Februari 2014 - 01:15

Shelly:

Leuk weer om jullie reisverslag te lezen. Ik hoop dat het met de gezondheid van Priscilla al beter gaat. Geniet nog verder van jullie vakantie en hoop snel weer jullie reisverslag te kunnen lezen.xxx