Een heel eind op weg - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu Een heel eind op weg - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu

Een heel eind op weg

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

07 Oktober 2013 | India, Jaisalmer

Daar zijn we weer! We zitten nu in Jaisalmer, een woestijnstad.

Sinds de laatste blog hebben we een hele hoop gedaan. Ik zal jullie erin meenemen.

Donderdag 3 oktober
Om half 7 s ochtendspits wordt er ineens aan onze deur geklopt. Het is Anna die ons vraagt of we al klaar zijn. Dat zijn we niet bepaald, we lagen nog te slapen. En we moeten twee minuten later weg voor de safari. Dus wij als een malle omgekleed en daarna op weg naar de safari. We hebben helaas geen tijgers gezien (boehoe!!!), maar wel krokodillen, apen, pauwen en verschillende herten. Na de safari zijn we doorgereden naar Jaipur. Onderweg naar een tempel geweest die vol zat met baby aapjes. Heeeel schattig (en een beetje eng :p). Erna gingen we naar een hotel waar de eigenaar op Anna's wc zat te poepen. Ze gingen t daarna nog schoonmaken met een vies doekje maar ik denk niet dat Anna nog relaxt op de wc heeft gezeten. We gingen erna nog even "shoppen" bij plekken die onze driver aangaf, en onderweg werd ie aangehouden en heeft ie de politie omgekocht (hij reed door rood terwijl Sebas zag dat t niet zo was).

Vrijdag 4 oktober
We zijn deze dag begonnen bij het Amber fort. Super mooi en ligt net buiten Jaipur. Binnen waren we eerst een half uur Anna kwijt want die ging even op onderzoek uit en kon de weg niet meer terug vinden. Ze is uiteindelijk teruggebracht door een Indiase man met Italiaanse looks. Verder hebben we deze dag het city palace bezocht, heeft Anna henna laten zetten, hebben we weer lassi gedronken en zijn we naar een echte bollywood film geweest, als we weer terug zijn zullen Anna en ik een bollywood dans workshop geven. Het is echt te leuk haha.

Zaterdag 5 oktober
We zijn weer een heel eind verder gereden naar Puschkar. Daar aangekomen brengt onze driver ons naar een veel te duur hotel. Ik weet nog van de vorige keer dat dit veel goedkoper kan en we weigeren en gaan naar een een goedkoper hotel. We hebben in Puschkar de enige brahma tempel van India bezocht en veel gewandeld. Een leuke quote:
Omschrijving Dum Aloo: ... With green pee (juck!!!)

Zondag 6 oktober
Suresh is niet amused. Hij heeft in de auto moeten slapen (terwijl hij ook in ons hotel mocht slapen). Later op de dag krijg ik nog een preek dat we elkaar moeten helpen enzo. Ik trek me er niet zoveel van aan want dit is de manier waarop we geboekt hebben, met vrijheid dus! Deze dag hebben we vooral een erg lange reis naar Jaisalmer gemaakt. Helemaal gaar waren we ervan! Anna heeft nog een facial genomen (ze werd heel veel in haar nek geslagen!!) en ik heb mn teen nagels laten lakken.

Maandag 7 oktober
Vandaag is nog maar net voor ons begonnen, we zitten nu namelijk te wachten op ons ontbijt. Vandaag gaan we het fort van binnen bekijken (de stad Jaisalmer is grotendeels een fort) en we gaan op kameelsafari. Hopelijk zitten dit keer de zadels wel goed vast!!

  • 07 Oktober 2013 - 07:05

    Iris:

    Zo gaaf om te lezen!
    Geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Ik ben ook benieuwd naar de foto's (hint :-))

  • 07 Oktober 2013 - 08:38

    Janneke:

    Leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Geniet ervan

  • 08 Oktober 2013 - 20:58

    Alies:

    Hi Pris!
    Wat heeeerlijk te lezen, al die crazy dingen daar. Die maffe Indiase mensen, haha eentje met Italiaanse looks. En dus naar een Bollywood film geweest! Ik verheug me op de dansworkshop naderhand! Ik lees de meligheid erdoorheen.
    Bij Tele2 alles goed! Nog steeds gezellig. En ik ben vandaag redelijk afgebeuld tijdens de bootcamp, dit keer van Nikki. Verder staan we fanatiek met 'de kraam' in de kantine deze week en loopt dat storm! Heel leuk. Maar...denk maar niet aan het werk. Geniet maar lekker van even niet werken.
    X!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Van 29 september tm 21 februari zullen Sebas en ik op reis zijn door Azie. We zullen, als we het redden, naar India, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Maleisie, Singapore en Indonesie gaan!

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 41598

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 21 Februari 2014

Rondreis Azie

Landen bezocht: