Dag Maleisie, hallo Singapore en Indonesie!! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu Dag Maleisie, hallo Singapore en Indonesie!! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu

Dag Maleisie, hallo Singapore en Indonesie!!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 Januari 2014 | Indonesië, Bandung

Dag allemaal,

Het is alweer een week geleden dat we de laatste blog hebben geschreven en in de tussentijd hebben we een hele hoop gedaan. Het zou dus zomaar weer een lange blog kunnen worden. Alvast veel leesplezier!

De 20e zijn we uiteindelijk niet naar het nationale park gegaan, want er was voorspeld dat het zou gaan regenen. Uiteindelijk was het de hele dag stralend weer, dus we baalden als een stekker. Gelukkig hebben we in plaats daarvan een uurtje op de rivier in de stad gevaren, konden we even uitblazen. Verder vooral rustig aan gedaan.

De volgende dag vroeg op om richting het vliegveld te gaan (dit keer gewoon op tijd!). De vlucht ging heel soepel en we kwamen maar liefst 20 minuten te vroeg op Singapore aan. Daar de metro naar ons hotel gepakt, waar we onze spullen hebben gedropt. We zijn begonnen met een fantastische lunch bij een food court, waarna we orchard street onveilig hebben gemaakt. Dit is een straat met wel 20 of meer super grote malls eraan, dus je zou het wel het shop walhalla kunnen noemen. We kwamen een bioscoop tegen waar we naar Jack Ryan: shadow recruit zijn gegaan. Niet de beste film, maar zeker niet onaardig! In de avond weer heerlijk gegeten bij een foodcourt. Ik vermeld overigens in Singapore elke keer het voedsel als het het vermelden waard is. We hebben echt genoten van het eten daar!!!

De volgende dag heel vroeg op om met de metro, via een winkelcentrum (uiteraard) en een boardwalk (met travellators, jaja) naar Universal studio's te gaan. Ze hebben daar de attracties echt goed uitgedacht, waardoor wij zelfs de Sesamstraat attractie echt super lief/leuk vonden. Hoogtepunt was een attractie van transformers waarbij 3D met een achtbaan werd gecombineerd. We zaten echt middenin het transformers verhaal waarbij je echt even vergeet dat het allemaal nep is. Super gaaf gedaan! Verder veel shows gezien, waaronder een watershow waar letterlijk met emmers vol water gegooid werd. Ook zijn we in een attractie zoals de piranha in de Efteling geweest. Deze leek in eerste instantie heel rustig en daar hebben we ook wat over gemopperd. Vervolgens worden we aan het eind ineens opgetakeld en worden we afgeleid met een dino boven ons hoofd. Vervolgens worden we zo van 3 meter hoogte naar beneden gegleden en we kregen echt de volle lading. Sebas had nog wat droge plekjes, maar bij mij kon je ze niet meer vinden. Gelukkig besloot de zon daarna even om de hoek te komen kijken en kon ik even wat opdrogen. Super grappig gedaan allemaal! In de avond natuurlijk helemaal gesloopt dus alleen nog fantastisch gegeten in de food court!

De dag erna zijn we naar de Singapore zoo gegaan. Dit is een groots opgezette dierentuin waarbij je een beetje het idee hebt dat je echt in een park loopt. De dieren hebben grote verblijven en sommige dieren mogen gewoon los door het park lopen. Bij bijvoorbeeld de kangoeroes loop je echt door hun verblijf heen en kan je ze praktisch aanraken. Super gaaf. We hebben daar onder andere voerroutes gelopen waarbij je elke keer een ander dier gevoerd kan zien worden. Ook kan je tegen betaling een aantal dieren zelf voeren, waardoor ik giraffes en bavianen heb gevoerd. Echt super leuk om te doen (en weer een aantal dieren afgestreept op mijn lijstje :-)). In de avond hebben we de night safari gelopen waarbij we eerst een aantal routes door de dierentuin hebben gelopen. Daarna hebben we een tram safari door het park gedaan, waarbij een gids je allemaal uitleg geeft over de dieren. Erg leuk opgezet, alleen jammer dat niet alle dieren even wakker waren. Maar het is wel een ontzettend leuk gevoel om in het donker door een dierentuin te lopen en eens andere dieren te zien.

De 24e hebben we een beetje uitgeslapen waarna we Chinatown hebben ontdekt (en wederom fantastisch hebben gegeten, Sebas heeft zelfs vrijwillig (zeer lekkere) rijst gegeten). Daarna moesten we al snel terug want het was tijd voor onze vlucht naar Jakarta. Wij waren ingecheckt en al toen er even sprake was van annulering van onze vlucht. Dit zorgde wel even voor wat onrust, gezien wij toch op tijd in Jakarta moesten zijn om moeders te ontvangen. Uiteindelijk bleek dezelfde vlucht twee keer op het bord te staan en ging hij gewoon. De vlucht was prima, zij het dat we met enige vertraging zijn aangekomen. Verder geen probleem want we kwamen veel eerder aan. Ongeveer twee uur later kwam moeders eindelijk ook aan, hebben we fijn geknuffeld en zijn we richting hotel gegaan, waar we nog lekker gekletst hebben.

Gisteren was meteen de reisvibes activeren, want we pakten de trein naar Bandung. De treinrit was super stipt, we kwamen op de minuut af op tijd aan. Bijna eng voor Aziatische begrippen! Nadat we eindelijk in het hotel aankwamen, bleek dat het hotel dubbel geboekt was. Beetje vreemd dat ze dat niet even eerder hadden gemeld, maar ze hadden al een vervanging voor ons geregeld. Deze bleek prima, dus het viel allemaal reuze mee. Daarna zijn we naar een mall/winkelstraat hier in de buurt gegaan om wat te eten en lekker wat te drinken.

Vandaag zijn we, omdat het zondag is en alle bezienswaardigheden dicht zijn, alle winkelcentra van Bandung afgegaan. Eentje had een heel pretpark binnen, dus dat was wel erg bijzonder.

Morgen gaan we naar een vulkaan hier in de buurt, waar de floating market en hot springs bij in de buurt is. Dit alles met onze eigen privé chauffeur :-). Overmorgen pakken we de trein naar Yogyakarta.

Dat was het! Tot de volgende keer allemaal!

Liefs (en tot over een maand alweer :-(, wat gaat het toch snel!)

• 26 Januari 2014 - 17:55

Fleur:

Yeahh. Heel veel plezier nog en geniet van jullie laatste maand samen op reis! X

• 26 Januari 2014 - 21:10

Mir:

Super weer om te lezen! Veel plezier met z'n 3'tjes!! Xx

• 28 Januari 2014 - 21:45

Alies:

Hi Pris (en Sebas)!
    Wat doen jullie onwijs leuke dingen! Klinkt als genieten!
    Hier gaat de vorst heel langzaam intreden…en op het werk bij HR is het lekker druk. En gezellig. Maar…nog even niet aan denken. Vooral nog even heerlijk genieten van het niets hoeven!
    Groetjes Alies