Same same, but different! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu Same same, but different! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu

Same same, but different!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

14 December 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Chào allemaal!

Vorige keer zijn we geëindigd bij het plan om wat te drinken met Eva en Ollie en de volgende dag naar de Angkor tempels te gaan. Dat plan is enigszins aangepast, gezien de avond met Eva en Ollie zo gezellig was dat we de volgende dag niet fatsoenlijk uit bed kwamen. We hebben daarom deze dag vooral nuttig besteed aan het invullen van onze reis door Maleisie. Omdat we heel graag naar Borneo willen, hebben we hier enkele vluchten voor geboekt en alvast onze 3 daagse jungle tocht geboekt. Hopelijk gaan we Oerang oetans spotten!

De volgende dag zijn we vroeg naar de tempels vertrokken om de grote tour te doen. Wat een super mooie en vooral oude tempels. We vonden het zeer indrukwekkend en ze waren stuk voor stuk echt prachtig. Echt zeer grote wonderen. Rond half 6 waren we pas klaar, dus we waren volledig afgemat. Gedurende onze tijd in Siem Reap hebben we elke avond gezellig gegeten met Eva en Ollie, dus ook dat is weer gebeurd! De laatste dag hebben we vooral wat dingetjes geregeld voor vertrek en rustig aan gedaan. Sebas was niet helemaal lekker, dus dat was prima.

De 10e zijn we vertrokken naar Phnom penh per minibus. Ik zat naast een praatgrage Vietnamees, die ik niet verstond, dus heb de hele weg nep geslapen (gemeen he?). Het hotel wat we hier hadden gekozen was nogal gehorig. Dat betekende dat we twee dagen echt gebroken hebben geslapen, echt super jammer.
De tweede dag hebben we een tour geboekt waarmee we eerst naar de killing fields zijn gegaan. Met een audio tour hoorden we het hele verhaal wat de Rode Khmer en de dictator Pol Pot hebben gedaan. We waren er super stil van. Er hebben daar massa moorden plaatsgevonden, waarbij mensen werden doodgeslagen met alledaagse wapens zoals hamers, kapmessen, schoffels etc. Daarna werden ze allemaal in kuilen gegooid, waar we nog het resultaat van zagen. Ook was er een kinderboom waarbij ze kinderen en baby's aan hun enkels pakten, en ze tegen de bast aan dood sloegen. Echt verschrikkelijk, geen woorden voor. We hebben er nog lang over nagebracht. Het is gek dat er zo kort geleden nog van dit soort praktijken plaatsvonden, maar zoals in de audio tour gevat werd gezegd: het zal niet de laatste keer zijn. Wat een verschrikkelijk idee!

De 12e zijn we met de bus vertrokken naar Ho Chi Minh, Vietnam, waar we nu nog zijn. We zijn binnen gekomen met ons in Bangkok geregelde visum! dus dat was fijn! Gister hebben we een excursie naar de Cu Chi tunnels gedaan. Deze tunnels hebben de Vietnamezen gebouwd in de tijd van de oorlog met Amerika. We hebben ons er een stukje in voortbewogen, en t was warm en niet te doen zo klein. Bizar dat sommige mensen daar 6 maanden hebben moeten leven zonder daglicht te zien. Nadat we het hele kamp hebben gezien, hebben we nog een leuke communistische propaganda dvd gekeken. We hebben alles maar met een korreltje zout genomen.

Vandaag zijn we naar de Mekong Delta geweest. Super mooi gebied wat door de rivier heel vruchtbaar is en waar ze daarom heel goed gewassen kunnen verbouwen (wel drie tot vier keer rijst oogsten per jaar). Daarna zijn we bij een lichtshow die werd geprojecteerd op het independence palace geweest en we hebben ook nog een lokale superster gezien, spannend! De muziek was a la Miley Cyrus, dus best hip!

Morgenavond vertrekken we naar Nha Trang, wat bekend staat om de stranden. We hopen dat het goed weer is, dan blijven we daar even hangen :-).

Tot de volgende keer!

• 15 December 2013 - 18:25

Iris:

Klinkt weer leuk! Blijven Eva en Ollie daar?
    Liggen jullie inmiddels op het strand of beter gevraagd: hoe is het weer daar waar jullie nu zijn?