Incredible Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu Incredible Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Priscilla Portier - WaarBenJij.nu

Incredible Mumbai

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

17 Oktober 2013 | India, Bombay

De laatste keer dat ik wat geschreven heb is inmiddels alweer bijna een week geleden. Het voelt als een eeuwigheid geleden!

In de tussentijd hebben we voornamelijk veel gechillt in Udaipur. Het was echt even lekker om niet in en uit de auto te springen voor een foto van een of andere bezienswaardigheid en verder niet gewoon even te kunnen ontspannen of genieten. Daarom hebben we vooral veel bij German Bakery's gezeten (lekker veel taartjes en broodjes).We hebben ook heel veel Phase 10 gespeeld, waar Sebas om een of andere vage reden veel en veel te veel geluk mee heeft. Ook hebben we inmiddels een kookcursus gevolgd, waardoor we als het goed is nu de heerlijkste lassi's en indische gerechten kunnen maken. Anna en ik hebben een facial laten doen, en Sebas heeft een deep-tissue massage gehad die niet echt stevig was.
De 4e tm de 14e was er een festival gaande en het bleek dat deze juist in Udaipur heel uitgebreid werd gevierd. Wat onzettend gaaf was, want elke avond waren er allemaal mensen, van jong tot oud, aan het dansen met stokjes. De laatste dag waren ze zelfs, net zoals bij het colour festival, met kleuren aan het gooien en beelden van de goden in de rivier aan het gooien onder begeleiding van veel gedans, plezier en muziek.

De 14e zijn we rondom 6 uur de trein gaan pakken naar Mumbai. We kwamen zo rond 4 uur s nachts aan in Ahmedebad. Daar mochten we tussen de slapende Indiers wachten tot de trein naar Mumbai die om 7 uur vertrok. Vervolgens kwamen we met enige vertraging om 4 uur aan in Mumbai op een station wat we niet verwacht hadden. Na een rit van 22 uur kunnen we je vertellen dat we niet zo amused waren, en al helemaal niet toen we mega files hadden en onze taxi chauffeur de weg niet wist. Dit alles betekende dat we in totaal 24 uur onderweg zijn geweest voordat we in ons hotel zijn aangekomen! Way too long!!

We hebben in Mumbai inmiddels onze treinticket door naar Goa geboekt (we vertrekken de 18e om 23.05 uur). We hebben een toeristische route gewandeld die eindigt bij de gateway of India. Vandaag hebben vanaf daar een boottocht naar Elephanta Island gemaakt (uur heen, uur terug) waar we bewerkte grotten van honderden jaren oud hebben gezien. Dit alles was gecombineerd met zweet, heel veel zweet. Het is namelijk ontzettend en dan ook ongelovelijk warm in Mumbai... En benauwd... En klam...

Nu heb ik goed nieuws en slechts nieuws. Eerst het (uitzonderlijk) goede nieuws:
Gister heb ik de geweldige sms gekregen dat mijn vriendinnetje eindelijk bevallen is! Een prachtige zoon Jaimy. So happy! Gefeliciteerd gelukkige nieuwe ouders!

Vanavond gaat Anna naar huis toe :(. Vanavond om half 1 pakt ze dr koffer en gaat ze naar het vliegtuig toe. We zullen haar missen!!

Tot de volgende blog!
Namaste!

P.S. Voor liefhebbers staan de eerste foto's op facebook.

• 21 Oktober 2013 - 17:39

Iris:

Heyy!
    Ik weet toch heel zeker dat ik eerder op jullie reisverslag gereageerd heb. Is mijn bericht verdwenen :-( Anna is inmiddels thuis denk ik. Ze zal vast vol verhalen zitten. Fijn dat jullie hebben uitgerust. En geweldig dat Bas en Tirtza is bevallen van Jaimy. Wat een leuke naam!

Ik kijk uit naar jullie volgende verslag!

Liefs,
    Mama